• Schoolgids
  • #TeamWindwijzer
  • School en ouders
    • Partnerschap school/ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderwerkgroep
    • Oudertevredenheid
  • Onze richtinggevers
    • Schoolkoers 2024-2028
    • Leren met LEV
    • The Leader in Me
    • Katholiek perspectief
    • Groepsdoorbrekend werken
    • Lerend spelen
    • Inclusief onderwijs
  • Schoolklimaat
    • De gouden afspraken
    • Het leerlingpanel
    • Omgangsprotocol
    • Veiligheidsbeleid
    • Meldcode
    • Vertrouwenscontactpersoon
  • Onderwijskwaliteit
    • Schoolkoers 2024-2028
    • Schooljaarverslag
    • Leerlingtevredenheid
    • Oudertevredenheid
    • Medewerkertevredenheid
    • Onderwijsinspectie
    • Scholen op de kaart
    • Klacht of suggestie
  • Inclusief onderwijs
  • Sport op school
  • Blueschool
  • Opleidingsschool
  • Schoolgeschiedenis
  • Kindcentrum
  • Kinderdagverblijf
  • 3+groep (peutergroep)
  • Buitenschoolse opvang
  • Spelen in het groen
  • Aanmelden kinderopvang
  • Onderbouw
    • Leerjaar 1-2-3
    • 3+ groep
    • Lerend spelen
  • Middenbouw
    • Leerjaar 4-5
    • Snappet
  • Bovenbouw
    • Leerjaar 6-7-8
    • Snappet
    • Voortgezet onderwijs
  • Leiderschapsrollen
  • Leerlingpanel
  • Leerlingredactie
  • Leerlingtevredenheid
  • Kwieb ouderapp (onderwijs)
  • Schooltijden / opvangtijden
  • Vakanties en sluitingsdagen
  • Verlof aanvragen basisschool
  • Vrijwillige ouderbijdrage
  • Financieel Fit
  • Voortgezet onderwijs
  • Klacht of suggestie
  • Privacyverklaring

Laatste nieuws

8 berichten gevonden
Inspiratie van Mark Mieras: actief leren met plezier

Inspiratie van Mark Mieras: actief leren met plezier

01-06-2022 Tijdens de Sarkondag hebben medewerkers zich laten inspireren door een lezing van Mark Mieras. Hij is wetenschapsjournalist die zich gespecialiseerd heeft op de werking van het brein tijdens het leren.
Door te werken met activerende werkvormen, lerend spelen, bewegend leren en de inzet van…
0 Reacties - Lees meer

'Ik verwachtte chaos, maar ik zag rust en betrokkenheid!'

'Ik verwachtte chaos, maar ik zag rust en betrokkenheid!'

01-04-2022 Vanessa de Jong, een ouder van De Windwijzer, heeft interesse in een baan in het onderwijs. Ze heeft een dag met ons meegelopen. Zij heeft hiervan een blog gemaakt:
 
Zoveel vragen...
Soms zit je als ouder met heel veel vraagtekens. Heb ik de juiste school gekozen? Is de klas leuk…
0 Reacties - Lees meer

Actief leren in kleine instructiegroepen

Actief leren in kleine instructiegroepen

30-06-2021 Met het groepsdoorbrekend werken volgen de leerlingen instructies in kleine groepen op betrokkenheidsniveau. Hierbij zoeken de leraren naar werkvormen die leerlingen activeren en de betrokkenheid vergroot. Deze week een mooi voorbeeld in de middenbouw, bij het leren klokkijken met de…
0 Reacties - Lees meer

Tussenevaluatie groepsdoorbrekend werken

Tussenevaluatie groepsdoorbrekend werken

31-12-2020 Sinds dit schooljaar werken wij groepsdoorbrekend. Een nieuwe aanpak vraagt een constante monitoring en evaluatie. Op deze wijze blijft het schoolteam werken aan de constante kwaliteitsverbetering. De teamleden hebben in de afgelopen week een evaluatie gemaakt van de eerste periode van het jaar…
0 Reacties - Lees meer

Leren met verschillende werkvormen in de middenbouw

Leren met verschillende werkvormen in de middenbouw

20-11-2020 De kinderen in de middenbouw werken voor de basisvakken met Snappet. We hebben hierover verschillende vragen gehad van ouders. Schrijven ze wel voldoende? Is er ook ruimte voor samenwerken? Het verwerken en oefenen van lesstof kan op allerlei manieren. Naast de verwerking in Snappet…
0 Reacties - Lees meer

Start van de dag in de onderbouw

Start van de dag in de onderbouw

16-11-2020 De start van de dag is een belangrijk moment op school. De leerlingen zijn pro-actief en gaan direct aan de slag. In de onderbouw (1-2-3) spelen de kinderen tijdens activiteiten tijdens de inloop waarbij zij leren van en met elkaar. #weesproactief
0 Reacties - Lees meer

Win-win van leerjaar 8 ‘Hoe zijn wij samen een rolmodel?’

Win-win van leerjaar 8 ‘Hoe zijn wij samen een rolmodel?’

06-11-2020 De leerlingen van leerjaar 8 zijn proactief geweest. Zij hebben een win-win gemaakt met de medewerkers van de bovenbouw over het ‘groep-8-gevoel’, binnen het groepsdoorbrekend werken. De kinderen willen elkaar meer ontmoeten en samenwerken aan het zijn van een rolmodel voor anderen. Zij…
0 Reacties - Lees meer

Cultuureducatie met vakleraren van Triade

Cultuureducatie met vakleraren van Triade

19-08-2020 Deze week zijn de lessen beeldende vorming en muziek gestart met de vakleraren van Triade. In de midden- en bovenbouw krijgen de kinderen twee keer per week cultuurlessen. In de onderbouw worden gastdocenten thematisch ingezet. Een mooie aanvulling op ons team en een goede…
0 Reacties - Lees meer

Laatste nieuws

Tagcloud


  • bovenbouw
  • leiderschapsrol
  • lerendspelen
  • middenbouw
  • mr
  • onderbouw
  • ouderbetrokkenheid
  • snappet
  • teamwindwijzer
  • windwijzer

Zoeken in nieuws

U heeft gezocht op: groepsdoorbrekendwerken

Zoek

Locatie onderwijs


Pasteurstraat 4a

1782 JD  Den Helder

0223 616991

info.dewindwijzer@sarkon.nl

 

Locatie opvang


Pasteurstraat 4c

1782 JD  Den Helder

0223 614202

contactformulier Kinderopvang

Directie kindcentrum


Lonneke Veenendaal - kinderopvang

Bart Oud - schoolleider

Lonneke Veenendaal en Bart Oud

Contact


Volg ons op sociale media


FacebookTwitterLinkedInInstagram

 

 

Schrijf in voor de nieuwsbrief


Bekijk hier hoe de scholen van Sarkon uw privacy beschermen in de privacy-verklaring.

Copyright 2025 - Kindcentrum De Windwijzer
Inloggen | SdH Vormgeving - /Team4School - Vormgevers